Julien Doré - Paris Seychelles


 
 
"Vi åker genom Paris med Julien Doré som spelas från stereon. Förbi oss flyger skyskrapor, broar och människor. Strålkastaren från Eiffeltornet lyser upp himlen och jag ser det glittrande tornet en sista gång innan vi lämnar det bakom oss. Vi åker genom stade som jag förlorade mig i. Jag tappade bort mig på dess gator och torg och däremellan föll jag också för dess skönhet. Någonstans mitt i en överromantiserad stad som har blivit en själavandring för världens lyckosökare hittade jag delar av mig själv. En i de smala gatorna av Marais, en annan på Café de Village i östra Paris och någon annan på promenadstråken längs Seine. Staden flyger föbi i 110 km/h och snart är allt bara minnesfragment som från en vag dröm. Men jag har lämnat en del av mig på alla platser jag besökt och alla platser jag besökt har lämnat har gjort sig en plats i mig. Jag säger inte farväl men på återseende - au revoir Paris."
 
@hannahavrefras

 
 
 
Allmänt | |
Upp