Sju bilder om mig


 
Hej på er,

det har kommit in så många fina nya människor hit. Ibland syns det bara på statistiken och ibland lämnar någon av er en fin liten kommentar. Så trevligt!
 
För er, och för alla andra som också är nyfikna tänkte jag berätta lite om mig själv och sånt som är aktuellt i mitt liv just nu med hjälp av text och bilder från mitt instagramflöde. Here we go:
 
 
Här är jag, eller i alla fall en del av mig. Hejhej, jag heter Hanna och tycker om att le.
 
 
I höstas läste jag en franskakurs på universitetet för att komma ett steg närmare mitt mål: att prata flytande franska. Jag älskar det språket, dess kultur och allt som har att göra med baguetter, eiffeltornet och Edith Piaf. Är nog lite sjuk på det sättet.
 
 
Jag brukar passa barn ibland, och kombinationen barn + kategorin innan = au pair funderingar. Vem vill inte bo i Frankrike ett år?
 
 
Jag älskar att skriva. Det är en stor del av mitt liv och den jag är. Vet nog inte vem jag skulle vara utan det.
Brev, dagböcker, krönikor, dikter... you name it.
 
 
Jag tycker om att gå i fina second-hand butiker med en saknad vän och hitta en brun axelväska, en blå-vit-prickig blus eller en läsvärd bok för en tjuga.
 
 
Baka är både roligt och gott, fantastisk kombination. Min specialité är dessa chokladiga muffinsar. Annars tycker jag om att baka allt som smakar choklad; kladdkaka, chokladbollar, pain au chocolat...
 
 
Jag  Ä L S K A R  sommaren. Finns egentligen inte ord som beskriver hur bra den är. Men att grilla, ligga på stranden, ha picknick, spela beachvolleyboll och bada måste väl ändå ligga i topp på de bästa sakerna man kan göra? Och allt tack vare den fantastiska sommaren. 
 
Och ni där ute som kollar in här och ibland lämnar en kommentar, vilka är ni?
 

Om mig | |
#1 - - Johanna:

Secondhand är så bäst alltså! ♥

#2 - - frida:

ohtack så mycket! det är från egenmäktigt förförande - en roman om kärlek av lena andersson. har läst klart den nu och den var superbra. vemodig men fin, läs den!!

#3 - - Emma Broberg :

åh så fint! ha en fin kväll, kram. <3

#4 - - Alva:

Sv: Tack! Ja påsken var verkligen u n d e r b a r t fin!

ett så fint inlägg! Du skriver väldigt trevligt, och fina bilder :)

Upp