Livet


 
Något av de bästa sakerna jag har gjort var när jag fick göra personporträtt för lokaltidningens umgdomssidor. Att få knacka på hemma hos någon, träda in i dennes hem och få ställa alla de frågorna du egentligen vill veta och sedan bara lyssna och anteckna. Och inspireras såklart.
 
För det finns så mycket unikt att lyssna på. Så många frågor som borde ställas. Och så mycket att se när en människa vågar lyfta fram det allra bästa av sig själv. Sina passioner, sina drömmar och sina lyckanden. 
 
Och egentligen är det så stort. Kanske något av det största vi kan uppleva - att ge och få bitar av varandra. Att lägga till en pusselbit i någons livspussel och att kanske hjälpa någon att måla upp den där slutbilden som vi strävar efter. De där uppriktiga interaktinoerna mellan en individ och en annan.
 
Och jag tänker att jag måste bli ännu bättre på att ställa de där frågorna jag helst av allt vill veta, för att jag tror att personen sitter på ett alldeles utmärkt svar. Jag vill ta en del av det, ta en större del av livet.
 

Tankar | |
Upp