A summers list



 
Landet eller stan?
Älskar sommar överallt, både på landet och på stan. Trots det slår nog mitt hjärta lite hårdare för landet. Att kunna cykla på små vägar mellan stora åkrar, kolla på stjärnhimlen och klara kvällar och kunna ta ett kvällsdopp i sjön. Mmmm.

Tre saker du vill göra i sommar.
Spela massa volleyboll, åka till kusten (och sola på klippor och bada i saltvatten och grilla i solnedgången) och bli brun.
 
Tre saker du INTE vill göra i sommar.
Bli myggbiten, sitta inne på soliga dagar och vara rädd för att sommaren snart ska ta slut.
 
Vad blir din sommarplåga 2015? 
Än kan det bli vilken som helst!
 
Vilka dofter får dig att känna att sommaren är här? 
Doften av grill, ljumna kvällar och självklart den obligatoriska solkrämen.
 
Vad grillar du helst?
Som vegetarian grillar jag helst haloumi (finns det något godare?), zuccini och majskolvar.

Vad är sommarmat för dig? 
Lätt och kall mat som sallader av olika slag.
 
Vad är din värsta sommarinsekt? 
Blänningar. Usch, de förstör verkligen :(
 
Har du tänkt besöka några särskilda platser? 
Jag har tänkt att åka ner mot sydsverige någon gång och till Göteborg så mycket som möjligt. Och västkusten, som alltid.
 
Vilka böcker ska du läsa?
Mest franska böcker. Både de i min kurslitteratur som jag måste läsa ikapp under sommaren och ett par skönlitterära. Bland annat en av Anna Gavalda med en titel som jag tycker är så fin "Je veux que quelqu'un m'attend quelque part" = Jag vill att någon väntar på mig någonstans. dessutom ligger en bok av Amanda Svensson på mitt nattduksbord.

Vad är det somrigaste plagget du har? 
En lila-blå-vit-blommig klänning tror jag tar hem förstaplasen.
 
Sommarregn - ja eller nej?
I väldigt liten lagom mängd!

Har du tänkt utmana dig själv i sommar?
Oj, ska man göra sånt också... Kanske med att spela så mycket volleyboll som möjligt och bli så bra på det jag kan denna sommaren. Dessutom att må så bra fysiskt som möjligt genom mat och träning.
 
Och till sist - din bästa sommarrutin!
Gå barfota och ta kvällsdopp.
 
Hittade listan HÄR.
 

Allmänt | |
Upp